Wszystko jest potrzebne. W końcu jakby nie było papierów na wszystko i do wszystkiego to co np. sprawdzaliby urzędnicy. Co roku jest ich więcej, więc co roku roboty musi przybywać :D
Ale gdyby urzędników było mniej to i innym ludziom żyło by się lepiej, bo mniej by ' wydziwiali ' :P
Akurat w kwestii księgowości dobrze, że jest tyle papierologii, bo tak naprawdę każdy kwit, dokument, faktura, paragon itd. to dowód, jeżeli pojawi się jakiś duży błąd, przeoczenie albo podejrzenie przekrętu, zawsze można to sprawdzić w kilku źródłach. Oczywiście, wymaga to podwójnej uwagi osoby wprowadzającej dane, żeby się nie pomylić, ale byłoby o wiele więcej problemów z US, gdyby wszystko było tylko w jednym miejscu i nigdzie indziej.
No papierologia jest spora, ale ćóż poradzić :(
Jedynym rozwiązaniem, które pozwala ogarnąć całość, jest zainstalowanie oprogramowania, które pozwala zarządzać całą dokumentacją. Osobiście polecam JIRA program :)