Przejdź do zakładki wiadomości na tej stronie i w prawym górnym rogu masz odpowiedz na to pytanie. Czasem warto poszukac.
A co po jej założeniu, gdzie się udać i jakie dokumenty trzeba złożyć? ZUS? Co w nim załatwić?
Na stronie głównej, w dziale Zagładanie firmy znajduje się artykuł na ten temat, który nosi tytuł : Zakładanie firmy – obowiązki, terminy i związane z tym koszty. Tam wyczytasz wszystko na ten temat.
Na ceidg.gov.pl zakładasz konto, wypełniasz dane. Na tym etapie możesz zgłosić się jako VAT-owiec. Jeśli masz profil zaufany to firma działa z automatu. Jeśli nie to musisz podpisać dokumenty w firmie. W ciągu siedmiu dni trzeba zgłosić się do ubezpieczenia w ZUSie. To w zasadzie wszystko. Dalej księgowość, marketing itp.
Dzięki za wskazówki. Poczytam, pomyślę. Póki co jednak jeszcze na etacie.
Jeśli pracujesz na etacie, to to najlepsza okazja żeby już teraz własną działalność otworzyć. Po pierwsze masz mniejsze koszty. A po drugie jak otworzysz działalność to nie odrazu klienci zaczną do Ciebie walić oknami, więc musisz mieć zabezpieczenie kosztów zwiazanych z działalnością. A mając stałą prace zawsze te pieniądze będziesz miała. A z czasem jak firma zacznie się rozkręcać możesz z etatu przejść tylko na działalność i spokojnie sobie żyć.
Firma już założona. Teraz trzeba ją jakoś rozreklamować, macie jakieś na to sposoby?
Kasztanek na temat reklamy firmy poczytasz w innym dziale.
Najlepiej to od samego początku zlecić działania marketingowe specjalistom. Warto mieć takiego kogoś kto od samego początku nam doradzi i pomoże.
No i od początku korzystac z dobrego biura rachunkowego, tak by mieć porządek w papierach. Bo niestety drobne niedopatrzenie może nam narobić niezłych problemów.