Dzisiaj jest: 28.3.2024, imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

Komputery, urządzenia biurowe i oprogramowanie

Wszystko na temat komputerów, urządzeń biurowych i oprogramowania w firmie.
Dodaj odpowiedź

Backup i bezpieczeństwo danych w firmie

rozpoczęty 7 lat temu przez MikoPL
2017-01-16 14:57 71%
Czy warto od początku funkcjonowania firmy dbać o backup danych? Chodzi o usługi dla firm. Zastanawia mnie ta oferta - http://www.anzena.pl Proszę o opinie?
odpowiedziano 7 lat temu przez Monka
2017-01-16 15:05 51%
To zależy od rodzaju prowadzonej działalności bo w małej firemce nie warto inwestować w jakieś zaawansowane rozwiązania. Wystarczą przecież podstawowe procedury. Duże firmy powinny dla bezpieczeństwa własnego i swoich klientów powinna inwestować w profesjonalne rozwiązania typu http://www.barracuda.com.pl/Produkty/Barracuda-NG-Firewall-X
odpowiedziano 7 lat temu przez maigdzia
2017-02-24 18:44 59%
Bezpieczeństwo danych wewnątrz firmy to podstawa bez względu na jej wielkość. Jeśli chodzi o zagrożenia z internetu płynące to nie ma na nie mocnych ale warto zadbać o podstawowe sprawy typu firewall.

 
odpowiedziano 7 lat temu przez Bartas Gdańsk
2017-06-19 12:06 57%
Macie jakieś doświadczenia jeżeli chodzi o tworzenie infrastruktury IT w firmie?
odpowiedziano 7 lat temu przez MikoPL
2017-06-19 13:25 55%
Wszystko zależy od Twoich potrzeb. Jeżeli to jakiś rozbudowany projekt to sugeruję zlecić jego szkic zewnętrznej firmie, która zadba o stworzenie i utrzymanie infrastruktury oraz o bezpieczeństwo danych. Zacznij od analizy np. tej oferty http://zadbajobezpieczenstwo.pl bo z tego co widzę firma zajmuje się it kompleksowo.
odpowiedziano 7 lat temu przez Bartas Gdańsk
2017-06-22 09:03 50%
Potrzeb nie mam wygórowanych. Zastanawiam się nad skorzystaniem z outsourcingu lub ewentualnym zatrudnieniem informatyka. Koszty są róże, specjaliści mają różne doświadczenie, cenniki także są różne. Jak to sensownie rozwiązać?
odpowiedziano 7 lat temu przez Monka
2017-06-22 09:10 56%
Na znalezienie informatyka, który zajmie się wszystkim od a do z poświęcisz sporo czasu. Koszt wynagrodzenia będzie dużo wyższy, niż najniższa krajowa. Prócz tego koszt zakupu sprzętu potrzebnego do np. robienia kopii danych, czy stworzenia sieci oraz oprogramowanie. Ja bym skłaniała się ku rozmowie z firmami oferującymi outsourcing IT. Wyślij zapytanie do kilku firm z doświadczeniem, które mają w branży renomę i porównaj oferty.
odpowiedziano 7 lat temu przez Bartas Gdańsk
2017-06-22 09:18 51%
Hmm... idąc za waszymi wskazówkami wydaje się, że korzystniej będzie nawiązać współpracę z zewnętrzną firmą z wielu względów. Zacznę od analizy ofert typu http://www.servus-it.pl i na zasadzie eliminacji spróbuję wybrać odpowiedniego wykonawcę. Dziękuję za pomoc.
odpowiedziano 7 lat temu przez
2017-07-17 14:28 58%
Akurat w przypadku backupu i bezpieczeństwa, że nie utraci się danych, warto o tym myśleć już jak firma się otwiera i zacznie pojawiać się coraz więcej dokumentów, faktur czy innych istotnych rzeczy. Według mnie najlepszym wyjściem jest łączenie papierowej dokumentacji z cyfrową - papierową można najwyżej zgubić, natomiast cyfrowa może być uszkodzona, wykradziona, usunięta i tyle będzie z dowodu. A tak to cyfrową wersję można szybko wysłać (o ile jest w systemie), skopiować, wydrukować, a z papierową jest mniej takich możliwości. Trzeba jednak pamiętać przy tym rozwiązaniu, że bezpieczeństwo danych wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Często nie jest się świadomym, że w firmie są one niewystarczające. Dobrze jest raz na jakiś czas wykonać audyt bezpieczeństwa informacji , by uzyskać wiedzę, jakie aspekty archiwizacji albo systemu informatycznego należałoby poprawić na przyszłość.
odpowiedziano 6 lat temu przez
2017-11-27 14:47 45%
Bezpieczeństwo to kwestia, o której zapomina wielu przedsiębiorców, traktując ją jako drugo albo i nawet trzecioplanową kwestię do załatwienia. Prawdą jest, że wymaga wdrożenia specjalnych zabezpieczeń i sposobów przesyłania informacji wewnątrz firmy, a to się wiąże z kosztami, czasem oraz przeszkoleniem pracowników. Każda firma jest inna i dopasowuje zewnętrzne wymogi do swojej sytuacji, jednak przepisy o bezpieczeństwie informacji: link mają kilka uniwersalnych punktów, które są takie same do przestrzegania dla wszystkich przedsiębiorstw. Inaczej jest ryzyko, że pojawią się problemy przy kontroli, więc choćby dlatego należałoby uważać na to, jak przetwarza się informacje we własnej firmie.
odpowiedziano 6 lat temu przez
2018-07-25 08:51 58%
Słuchajcie, a jak wygląda teraz przechowywanie dokumentacji pracowniczej? Weszły te przepisy o RODO. Czy pracodawca ma jakieś obowiązki z tym związane - jeśli chodzi o dokumentację pracowniczą? I co z przechowywaniem takiej dokuemntacji - czy można to zlecić zewnętrznej firmie? Z góry dzięki za info.
Polecane
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisu.