Nie mam lokatu w mieście i zbytnio doświadczenia w tym zakresie ale wydaje mi się, że podstawy to schludnie wyglądająca od zewnątrz witryna, szyld, szeroki asortyment w przyzwoitej cenie oraz dobra i uśmiechnięta obsługa.
Lokal stacjonarny promowałbym wśród znajomych, na lokalnych portalach ogłoszeniowych oraz społecznościowych, w prasie, radiu i TV jeśli to możliwe. Poza tym nie czekałbym na klienta tylko starał się zdobyć zainteresowanie ludzi poprzez organizowanie różnego rodzaju akcji promocyjnych na ulicy i np. w szkołach (wśród dzieci).
Jak myślicie lokalna społeczność zawsze tak samo będzie ragowała na promocję lokalu? Czy wszędzie te same sposoby będą działały?
Moim zdaniem nie każda społeczność będzie ragowała tak samo na aktywność firmy. W zależności od regionu kraju nastroje i potrzeby są różne.
Wiele zależy od profilu działalności firmy. Podstawy to dobra lokalizacja, dobra obsługa i cena. W mojej branży lokalnie nie wiele muszę robić, bo zapotrzebowanie na produkty jest duże.
Niby masz rację. Obstawał będę jednak przy swoim w myśl powiedzenia co kraj to obyczaj tylko ta skalę małych miejscowości :)
Jeśli będziesz czekał na klienta to nie zarobisz. Bez względu na to, gdzie masz biznes i w jakiej branży to musisz być widoczny. Zawsze może przyjść ktoś większy albo z tańszym asortymentem i co wtedy? Niewielu zostanie lojalnych klientów.
Musisz sie fajnie rozreklamować. Fajny zawsze pomysł na jakieś ulotki czy gadżety. Im więcej widać Twoją nazwę tym chętniej bedzie odwiedzana. Musisz też oceniać konkurencje i prowadzic że tak powiem wojne cenową ale bez przesady czy artykułów. Polecam też sprzedaż przez internet :)
Właśnie moim zdaniem pierwszy krok to ulotki. Postawiłbym na jakieś gadżety też. Pamietaj również o tym, że facebook też jest dobrą reklamą ;)