Na pewno warto.
Dobra identyfikacja to połowa sukcesu.
Najlepiej rozpocząć współpracę z jakąś agencją lub grafikiem :)
Oczywiście, że trzeba zwracać na to uwagę! To są pierwsze rzeczy, jakie zauważa klient! Im bardziej oryginalny, ale nie przesadzony design logo, tym większe szanse na zapamiętanie. A z tym nieprzesadzonym chodzi o to, by nie przedobrzyć z wymyślnymi kształtami albo nadmierną treścią, bo klient będzie się zastanawiać, co autor miał na myśli. Lepiej zrobić prosty kształt, który będzie się kojarzyć z działalnością, do tego wpleść nazwę w nietypowy sposób i tyle. Nie ma co się głowić nad tym, by wyjdzie milion koncepcji i żadnej nie będzie można wybrać.
Logo - to musi być zawsze i wszędzie, w każdej działalności. Natomiast takie rzeczy jak wizytówki, papier firmowy, ulotki i inne rzeczy nadają się do tych firm, które współpracują z podmiotami zewnętrznymi i chcą być postrzegane jako profesjonalne albo wydają dużo dokumentów/gadżetów klientom. Najczęściej takie rzeczy widuje się w działalnościach ubezpieczeniowych, logistycznych, spedycyjnych, czyli takich, gdzie jest duży przepływ dokumentacji.
A jak chcecie by wasza firma była rozpoznawalna bez identyfikacji wizualnej??? Taka firma nie ma prawa bytu! :P Trzeba wiedzieć co jest podstawą.
Teraz jest taka sytuacja, że wiele firm ma podobne albo te same nazwy i często właśnie korzystają z identyfikacji wizualnej, by być w stanie odróżnić się od siebie i nie wprowadzać w błąd klientów. Nie zawsze imię i nazwisko właściciela wystarczy, bo często nie stosuje się pełnych nazw spółek, tylko skrócone, więc trzeba mieć inny sposób na odróżnienie się od firmy o tej samej nazwie. Choćby dlatego jest potrzebne logo, logotyp i tego typu inne rzeczy.